Seguim amb la
formació sobre Itineraris Literaris. Aquest mes de novembre hem tingut
dues formacions. Una a càrrec de Lara Reyes i l’altra a càrrec de Fàtima Anglada, documentalista
especialitzada en Literatura infantil i juvenil i gestora cultura.
Les dues xerrades van ser molt interessants i ens van oferir moltíssima informació. Al
principi, una volta acabada la formació amb Fàtima Anglada em va semblar que
les dues ponents s’havien contradit
i que tal vegada estaríem més embullats
que mai a l’hora de fer el nostre itinerari
lector de centre. A mesura que han passat els dies crec que les dues
formacions es complementen i m’han servit per arribar a les següents
conclusions.
- Necessitat de crear uns criteris clars a l’hora d’elaborar el nostre itinerari. Quins són els criteris que tindrem en compte a l’hora de triar els llibres de la nostra biblioteca.
- Importància de l’àlbum il·lustrat al llarg de tota la primària.
- Necessitat d’oferir diversitat de formats als nostres lectors (àlbum il·lustrats, còmics, biografies, narrativa, revistes....)
- Importància d’incloure autors clàssics a les nostres biblioteques.
- Molt important incloure literatura de qualitat. Fugir dels llibres que ens vol vendre la indústria de l’oci: Patrulla canina, pocoyos i altres no és literatura i l’escola hauria d’evitar oferir-los.
1 comentari:
Uauuu Àngels!! Precisament avui capvespre amb les membres del cicle d'infantil hem començat a establir criteris i coincidim amb molts aspectes.
Demà ho comentam��
Publica un comentari a l'entrada