19 de novembre del 2017

ITINERARIS LECTORS (4)



     Seguim amb la formació sobre Itineraris Literaris. Aquest mes de novembre  hem tingut dues  formacions. Una a càrrec de Lara Reyes i l’altra a càrrec de Fàtima Anglada, documentalista especialitzada en Literatura infantil i juvenil i gestora cultura.

     Les dues xerrades van ser molt interessants  i ens van oferir moltíssima informació. Al principi, una volta acabada la formació amb Fàtima Anglada em va semblar que les dues ponents  s’havien contradit i  que tal vegada estaríem més embullats que mai a l’hora de fer el nostre itinerari  lector de centre.   A mesura  que han passat els dies crec que les dues formacions es complementen i m’han servit per arribar a les següents conclusions.

  • Necessitat de crear uns criteris clars a l’hora d’elaborar el nostre itinerari. Quins són els criteris que tindrem en compte a l’hora de triar els llibres de la nostra biblioteca.
  • Importància de l’àlbum il·lustrat  al llarg de tota la primària.
  • Necessitat d’oferir  diversitat de formats als nostres lectors (àlbum il·lustrats, còmics, biografies, narrativa, revistes....)
  • Importància d’incloure autors clàssics a les nostres biblioteques.
  • Molt important  incloure literatura de qualitat. Fugir dels llibres que ens vol vendre la indústria de l’oci: Patrulla canina, pocoyos i altres no és literatura i l’escola hauria d’evitar oferir-los.



1 comentari:

Cata ha dit...

Uauuu Àngels!! Precisament avui capvespre amb les membres del cicle d'infantil hem començat a establir criteris i coincidim amb molts aspectes.
Demà ho comentam��