15 d’octubre del 2017

ITINERARIS LECTORS (3)

Pàgina 3 Portafolis itineraris lectors:

Llegeixo als alumnes:  Quasi cada dia. El dia que no ho faig llavors em sap greu.
Preparo la lectura: Normalment la preparo, trio els contes en funció del tema que treballam a classe o per treballar algun fet concret que hagi pogut passar a l'aula. Però també m'agrada llegir-los contes perquè sí, per passar-ho bé, per disfrutar amb ells. M'agrada molt la lectura d'imatge i per açò m'encanten els àlbums il.lustrats.

Llegeixo en veu alta als alumnes...: Perquè crec que un bon lector primer ha d'haver escoltat i imaginat mil contes i històries, perquè m'encanta trasmetre la curiositat del què passarà a la pròxima pàgina... i sí, també per treballar les estratègies lectores o comprovar la comprensió.

Després de la lectura en veu alta: Moltes vegades fem conversa i a vegades alguna activitat relacionada que pot ser fitxa o no.

Creus que serveix que la mestra llegeixi en veu alta? Penso que és fonamental, com ja he dit, un bon lector s'ha de nodrir d'infinitat d'històries. 

Després del què has contentat, què podria millorar? Hauria de millorar tantes coses...de moment crec que podria començar per fer una recerca important de nous llibres i contes adreçats als meus alumnes.



 Contes de Llum. Sonja Wimmer